Je browser ondersteund geen Javascript, hierdoor werkt hij mogenlijk niet optimaal.

Fluitend voor de klas

Een energieke kick-off van de studiedag! Over coachen, grenzen stellen en op tijd wisselen van tactiek.

In Fluitend voor de klas laten we zien hoe communicatie kan vastlopen wanneer belangen botsen, grenzen worden opgezocht of motivatie ver te zoeken lijkt. En kijken samen hoe dit aan te pakken. Docenten hoeven zelf niet mee te spelen maar we nodigen uit tot meedenken en elkaar inspireren.

In deze vlotte, interactieve voorstelling spelen we herkenbare praktijksituaties waarin docenten regelmatig terechtkomen. We laten ons inspireren door de sportwereld: de coach die motiveert, de scheidsrechter die grenzen aangeeft en de supporter die het vertrouwen houdt. We onderzoeken welke tactieken je het beste kunt toepassen in contact met de leerling en wanneer het tijd is om te wisselen van tactiek.

Wat levert het op voor je studiedag?

  • Een inspirerende dagstart waarmee je de studiedag energie en meerwaarde geeft.
  • Herkenbare dilemma’s en praktische handvatten om direct toe te passen.
  • Een gezamenlijke ervaring die gesprek en reflectie in het team op gang brengt.


Geef uw team een frisse blik op gesprekken met leerlingen die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

Reacties van opdrachtgevers:

"De voorstelling was een mooi begin van onze studiedag. We kregen als team allerlei uitdagingen van ons hedendaagse onderwijs op een humoristische manier gepresenteerd, waarbij wij goed betrokken werden bij het zoeken naar oplossingen. De energie zat er meteen goed in voor de rest van de dag." (Leonie Drabbe, directeur 's Gravendreef College)
"Ik heb genoten. De acteurs waren echt heel goed. Ik was verrast dat de nieuwe studenten al zo scherp naar rollen en situaties konden kijken. Ik genoot van de (veelvuldige) interventies die ze pleegden. Kortom, heel waardevol en inspirerend." (Theo Douma, directeur van Instituut Archimedes, Hogeschool Utrecht)
"We hebben DNL uitgenodigd om voor de kersverse lichting docenten in opleiding te spelen. De meesten van hen komen zelf nog maar net uit de schoolbanken. Studenten en collega’s waren erg enthousiast omdat het direct vanaf de start van hun studie laat zien wat het docentschap zoal inhoudt." (Rene Luiten, vakdocent, Instituut Archimedes, Hogeschool Utrecht)

Facts& Figures

Aanbod:

Interactieve voorstelling

Doelgroep:

docenten VO

Thema:

Coachen en grenzen aangeven

Duur:

60-90 minuten (in overleg)

Kostenindicatie:

Klik op interesse

Aantal spelers:

2

Aantal deelnemers:

Geen maximum

Interesse Interesse